تکنولوژی آموزشی

مهم‌ترین اختراعات فناورانه عصر جدید-4

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۵۵ ق.ظ

 سلام در چند پست میخوام به معرفی فناوریهای متحول کننده عصر حاضر بپردازم. شماره  چهار:

 

۱۶ واتسون رایانه (IBM Watson winning Jeopardy). واتسون یک سامانه رایانه‌ای هوش مصنوعی قابل به پاسخگویی به پرسش‌های مطرح شده در زبان طبیعی است که در پروژه DeepQA در شرکت IBM توسعه یافته است. نام این رایانه از اسم اولین مدیرعامل شرکت، توماس واتسون انتخاب شده است و در سال ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد.

 

۱۷ خودروی بدون راننده گوگل (Google driverless car). در اوایل سال ۲۰۱۲ گوگل اعلام کرد که پس از سال‌ها تلاش، توانا به راه‌اندازی اتومبیل‌های خودکار شده. طبق گفته گوگل، خودرو‌های آزمایشی این شرکت تا آن زمان ۱۶۰ ٬ ۰۰۰ مایل (حدود ۲۵۷ ٬ ۰۰۰) کیلومتر را با کنترل محدود راننده طی کرده بودند، و نیز ۱ ٬ ۰۰۰ مایل (حدود ۱ ٬ ۶۰۰ کیلومتر) بدون دخالت انسان. این خودرو با سرعت ۲۵ مایل در ساعت طراحی شده و انتظار می‌رود این خودرو‌ها مسیر به سوی آینده را تغییر دهد.

 

۱۸ اپلیکیشن تیندر (Tinder). یک اپ تلفن همراه برای مچ‌میکینگ است. کاربران آن با استفاده از فناوری جی پی اس، شعاع مشخصی را تعیین کرده و این امکان را خواهند داشت که با هر شخص درون آن شعاع جورسازی بشوند. طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۴، تیندر از مرز بیش از ۱ ٫ ۲ میلیارد پروفایل گذشته و روزانه ۱۵ میلیون جورسازی در آن رخ می‌دهد.

 


  • دکتر حسن قراباغی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی